צניחת איברי אגן 25.02.2021

יעילות הטיפול בלייזר לצניחת איברי אגן בנשים פוסט מנופאוזליות

החוקרים בדקו את האפקטיביות של טיפול עם לייזר ארביום פוטותרמי, ללא אבלציה, בצניחת נרתיק קדמית או אחורית

במחקר שפורסם בכתב העת Climacteric החוקרים בדקו את האפקטיביות של טיפול עם לייזר ארביום (Er:YAG) פוטותרמי (ללא אבלציה) בצניחת נרתיק קדמית ו/אחורית.

המחקר בוצע במתכונת של סמיות יחידה (single blind) שבו בוצעה השוואה של טיפול עם לייזר לעומת המתנה והשגחה בנשים עם ציסטוצלה ו/רקטוצלה סימפטומטית בדרגה 2 או 3 שהזדקקו לניתוח בעקבות סימפטומים מטרידים של הצניחה.

בקבוצת הלייזר, בוצעו שלושה טיפולי לייזר בחודש, בקבוצת הביקורת לא ניתן טיפול אלא השגחה בלבד. התוצא הראשי היה פרופורציית המטופלות בדרגה 0 או 1 לאחר טיפול הלייזר. תוצאים משניים היו ציוני POP-Qי(pelvic organ prolapse quantification system), שאלונים והתרשמות המטופלות משיפור. כל התוצאים נאמדו ברמה הבסיסית ו-4 חודשים לאחר מכן.

בניסוי נכללו 30 נשים שהתאימו לקריטריוני ההכללה (15 נשים בכל קבוצה). בשתי הקבוצות לא היו מטופלות ברמה 0 או 1 (לפי POP Q) בנקודת הזמן של ארבעה חודשים. כמו כן, לא היה שינוי מבחינת תוצאים משניים. בשאלון PGI-I 2 מתוך 15 משתתפות (14%) דיווחו על שיפור ניכר או ניכר מאוד בקבוצת הלייזר, בניגוד ל-0 מתוך 15 משתתפות (0%) בקבוצת הביקורת.

מסקנת החוקרים היתה שאין יעילות בשימוש בלייזר אינטרא ואגינלי לטיפול בצניחה בקיר קדמי או אחורי של הנרתיק.

מקור: 

Athanasiou S, Pitsouni E, Cardozo L, Zacharakis D, Petrakis E, Loutradis D, et al. Can pelvic organ prolapse in postmenopausal women be treated with laser therapy? Climacteric [Internet]. 2021 Jan 2;24(1):101–6. Available from: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13697137.2020.1789092

נושאים קשורים:  מחקרים,  לייזר ארביום,  צניחת נרתיק,  צניחת איברי אגן,  גיל המעבר,  רקטוצלה,  ציסטוצלה
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו