מי אנחנו

איגוד רופאי המשפחה בישראל הוא איגוד מקצועי ומדעי המאגד את כלל רופאי המשפחה בישראל. האיגוד הוקם בשנת 1977 ומהווה כגורם המוסמך לקביעת נורמות עבודה והמלצות רפואיות בתחום רפואת המשפחה בישראל. בנוסף, האיגוד הוא המפעיל של אתר "ויקירפואה", אנציקלופדיה רפואית מקוונת ושל האתר "ויקיתרופות" המאגד מידע אודות תרופות הנמכרות בישראל.

איגוד רופאי המשפחה הוא האיגוד הגדול ביותר המרכיב את ההסתדרות הרפואית וחברים בו כ 1,700 חברים (נכון לדצמבר 2016). האיגוד מפעיל חוגים מקצועיים שונים העוסקים בקידום אספקטים שונים של רפואת המשפחה במסגרת המחקרית והמדעית. בין החוגים מצויים החוג לבאלינט, החוג למורים ברפואת המשפחה – חימ"ר, החוג לרפואת ספר, החוג למחקר ברפואת משפחה, החוג לקידום בריאות האישה במשפחה, החוג לרפואת אורחות חיים והחוג לטיפול בכאב ברפואת המשפחה.

פעילות האיגוד כוללת גם שיתופי פעולה בינלאומיים עם ארגונים מקבילים על מנת לשפר ולהעצים את רפואת המשפחה בישראל ולשתף את הידע המקצועי בתחום. החל משנת 1978 חבר האיגוד בארגון WONCA - איגוד רופאי המשפחה העולמי ובאיגוד WONCA EUROPE איגוד רופאי המשפחה האירופי, ומקיים איתם שיתופי פעולה בתחום רפואת המשפחה. בנוסף, מקיים הארגון שותפות מחקרית ומדעים עם ארגון EURACT החברה האירופית למורים ברפואת המשפחה, EGPRN רשת המחקר האירופית ברפואת המשפחה, EURIPA החברה האירופית לרפואת ספר וכן באיגוד הבאלינט העולמי.